SQUARE ENIXAction och äventyr
Den legendariska manga- och animeserien DRAGON QUEST The Adventure of Dai kommer som ett spännande actionrollspel! Återupplev händelserna i animeserien INFINITY STRASH medan du tar befäl över Dai och Disciples of Avan i deras strid mot Dark Army! Bond Memories: Dessa föremål återskapar ikoniska scener från originalmangaserien. Skaffa och utrusta dem för att stärka dina förmågor i enlighet med din spelstil. Temple of Recollection: Spela igenom mer än 100 rumskombinationer i det ändlösa grottsystemet, där monster och fällor ändras för varje besök. Hugg och skär dig igenom horder av fiender för att nå den sista våningen. [HANDLING] Det har nu gått många år sedan Hjälten återställde freden i landet ... I en värld hemsökt av ondskans makter beger sig en svärdsman och hans följeslagare ut för att besegra Hadlar, Dark Lord. På en isolerad ö i Söderhavet lever en pojke vid namn Dai bland monster, och längtar efter att själv bli hjälte en dag. Allt förändras när Dark Lord väcks till liv igen. När världen ställs inför en ny kris ger Dai sin läromästare ett löfte, träffar nya vänner och får långsamt veta mer om sitt oundvikliga öde ... Detta är början på Dais äventyr och hans väg mot att bli en äkta hjälte! <Innehåll i Digital Deluxe Edition> *Legendary Mage – Popp Outfit *Legendary Priest – Maam Outfit (Warrior Priest) *Legendary Martial Artist – Maam Outfit (Martial Artist) *Legendary Swordsman – Hyunckel Outfit (Dark Armour Blade) *Legendary Warrior – Hyunckel Outfit (Dark Armour Spear)