Dead Rising Deluxe Remaster
Förbeställningsbonus: Paketet innehåller dräkter till Frank och musik som går att spela i köpcentrumet. (1) Dräkt: Frank West 2006 (Dead Rising) Musik: ”Dreams of Yore (Mall Music 2 arranged)” (2) Dräkt: Chuck Greene (Dead Rising 2) Musik: ”Super Shopper” (Dead Rising 2) (3) Dräkt: Willamette Parkview Mall-bi (Dead Rising) Musik: ”Happy Flight! (Mall Music 6 arranged)” *Det går att byta dräkt i garderoben i spelets vaktrum. *Det går att byta musik under ”Change Mall BGM” på alternativskärmen. *Förbeställningsbonusar kan komma att släppas för försäljning vid ett senare tillfälle. Dead Rising är tillbaka med modern grafik! Deluxe Remaster-versionen av första delen i Dead Risings zombieslaktaruniversum har fått all grafik helt omgjord från grunden. Remastern är helt röstsatt, sparar nu automatiskt och har fått flera andra förbättringar. Bevittna kaoset och friheten själv! - Handling: Den amerikanska armén försätter det stillsamma Willamette i Colorado i karantän utan förvarning. Frilansjournalisten Frank West anar ett scoop och tar sig in i småstadens enda köpcentrum. Tyvärr har köpcentrumet förvandlats till ett levande helvete fullt av blodtörstiga zombier. Hjälpen anländer om 72 timmar, så det är upp till honom att ta reda på vad som hänt innan det är för sent! - Realistisk grafik omgjord i RE ENGINE! All grafik, inklusive karaktärerna och miljöerna har gjorts om och förbättrats jämfört med originalet. Mer realistiska ansiktsuttryck, materialtexturer och blodstänk. Gigantiska horder av zombier fyller skärmen i helt omgjord grafik! - Enklare att spela! Originalets upplägg förblir intakt, men flera förbättringar har tillkommit: automatisk sparning, omgjorda kontroller, förbättrat gränssnitt med mera. Spelet är dessutom helt röstsatt nu för att göra det mer inlevelserikt. - Tillbringa de 72 timmarna hur du vill! Spelet utspelar sig i ett stort köpcentrum. Använd vapen som pistoler, slagträn eller helt vanliga hushållsartiklar. Det finns inga regler när livet står på spel! Rädda andra överlevande och prova nya kläder när du ändå är i farten. Tänk på att zombierna inte är enda hotet – ett gäng psykopater har intagit köpcentrumet också. Vilka är största hotet egentligen, zombierna eller människorna? *Innehållet ingår även i ett paket som säljs separat. Undvik dubbelköp.