GRADIUS ORIGINS
Den här samlingen innehåller 18 versioner för de sju arkadtitlarna i serien, inklusive den allra första förekomsten av Gradius III AM Show Version på hemmakonsoler. En mängd hjälpsamma nya funktioner har lagts till i spelet, som exempelvis att kunna spara statistik, en tillbakaspolningsfunktion, och Invincible-läge. Det nya träningsläget låter dig justera inställningar som omstartspunkter, loop-antal och power-up-statusar för att hjälpa dig att finslipa dina skickligheter för att uppnå perfektion. Det finns även ett galler med musik från spelet, en mängd bilder från varje titel och mycket, mycket mer! 1. SALAMANDER III 2. GRADIUS JP ROM Ver. / JP Bubble Ver. / NA Ver. (NEMESIS) / EU Ver. (NEMESIS) / NA Prototype (NEMESIS) 3. SALAMANDER JP Ver. / NA Ver.(LIFE FORCE) 4. LIFE FORCE JP Ver. 5. GRADIUS II: GOFER no Yabou JP Early Ver. / JP Mid Ver. / JP Late Ver. / NA Ver.(VULCAN VENTURE) 6. GRADIUS III: Densetsu kara Shinwa e JP Old Ver. / JP New Ver. / Asia Ver. / JP AM Show Ver. 7. SALAMANDER2 JP Ver. ■ Nya lägen, supportfunktioner och livskvalitetsförbättringar Snabbspara/snabbinläsning Spara och läs in dina data när som helst under spelandet. Spola tillbaka Spola tillbaka ditt spelande när och var du vill under ett spel. Lätt läge Det här läget gör spelet enklare att spela genom att minska storleken på ditt fartygs träffyta. Invincible-läge Det här läget gör ditt skepp ogenomträngligt för fiendens beskjutning och räknar endast antalet gånger du träffas. Träningsläge Det här läget låter dig finslipa dina skickligheter genom att justera inställningar såsom omstartspunkter, loop-antal och power-up-statusar. *Det här läget finns endast i vissa spelversioner. Online-rankningar Lägg till din poäng på poängtavlan efter att spelet är slut. Vinn en topprankning för att ladda upp en repris av ditt spelande tillsammans med din poäng. Ljudgalleri Lyssna på originalsoundtracken från varje titel liksom arr från tidigare släppta CD-album. Bildgalleri Se spelets originalinstruktionskort och utvecklarresuser. Gradius-guide Kontrollera dina poäng och ett galleri med fiendekaraktärer från varje originaltitel. Du kan även justera olika inställningar från varje spels Alternativ-skärm, inklusive arkadbrädens DIP-spakar, skärmfilter och en återskapelse av software-buggar från den ursprungliga versionen.