Children of Zodiarcs
Berättelse Professionella tjuvar som är på jakten efter en forntida relik, gruppen infiltrerar de glittrande hallarna i en korrupt adels privata kamrar i jakten på sitt mål, och undgår stadsvakternas vrede vid varje gång. Desperata att hitta en flyktväg söker tillflykt i stadens sömniga slumområden och bland de sollösa groparna i underjorden. Tungt beväpnade stadsvakter, rivaliserande gäng och psykotiska familjer av underjordiska kannibaler jagar dem. Övergivna av systemet och utnyttjade av själviska brottslingar, kommer dessa unga följeslagare att tvingas komma till rätta med sin egen verklighet. Men ha i åtanke - ingen undkommer oskadd i Zodiarcs barnens värld! Egenskaper Stridkort Var och en av dina gruppmedlemmars attacker och förmågor är bundna till stridskort. Att dra olika kort under striden ger dig ständigt föränderliga stridsmöjligheter varje gång du slåss! Använd kort genom tärningar När du har valt din attack, låter en tärning dig rulla för bonusar! Dessa tärningar föredrar symboler framför siffror och bestämmer attack, försvar, läkning, och speciella förmågor. Påverkar Lady Luck För att lägga till fler lager av strategi till Children of Zodiarcs kan du skapa tärningar för att gynna din spelstil, och rulla upp till två tärningar varje gång det är din tur att kasta. Du behöver inte vara rädd för Lady Luck! En värld full av karaktärer Längs vägen kommer du att lära dig om Nahmi - som stals från sitt hemland som barn. Brice - som tvingades att lära sig att överleva på Torus gator. Zirchhoff - en karismatisk banditledare som sysselsätter unga föräldralösa barn för att göra jobb för honom: såväl som många fler elakheter. Bygga kortlek Varje spelbar karaktär har sin eget anpassningsbara kortlek. Detta gör att du kan skräddarsy deras skicklighet efter de typer av attacker och förmågor du vill ha i handen under stridshettan. Fantastisk musik Children of Zodiarcs musik fångar känslan av taktiska RPG klassiker med dess fantastiska ljudspår som komponerats av det prisbelönta teamet på Vibe Avenue. Följ med Nahmi och hennes grupp i en upprivande berättelse om kampen för överlevnad i en värld där mystiska krafter förbises; och där folket med makten endast är upptagna av vinst. Har du vad som krävs för att hantera ett korrupt system?