UBOAT
UBOAT to przede wszystkim gra typu CREW MANAGEMENT, w której sukces zależy od kierowania ludźmi, a nie ręcznego sterowania łodzią podwodną. W UBOAT kontrolujesz załogę, która steruje okrętem. Dbasz o jej zdrowie fizyczne i psychiczne, bo kiedy marynarzom doskwiera głód, zmęczenie a ich morale jest niskie, twoje szanse na odniesienie zwycięstwa drastycznie maleją. PRZETRWANIE Fundamentem elementów survivalowych gry jest rozbudowany system uszkodzeń. W wyniku obrażeń otrzymywanych przez Twój okręt będą tworzyć się niepowtarzalne sytuacje mogące wymagać kreatywności i opanowania, aby sobie z nimi poradzić. Możesz spróbować ocalić całą załogę, bądź kogoś porzucić, by ocalić pozostałych. Będąc na otwartym morzu Twoja jednostka będzie wielokrotnie zdana na siebie. Wykaż się sprawnym zarządzaniem, by optymalnie wykorzystać zabrane ze sobą zasoby a w wyjątkowych sytuacjach postaraj się uzupełnić je na morzu prosząc sojuszników o pomoc.. bądź przeszukując wrakowiska zatopionych statków. -Wyłącz zbędny sprzęt, by nie rozładować akumulatorów. -Zasygnalizuj zbędnej załodze odpoczynek w kojach, by oszczędzić tlen. -Jeżeli morale załogi jest niskie - zagraj z marynarzami w karty, bądź włącz muzykę z pobliskich stacji radiowych, aby ich pokrzepić. KARIERA W KRIEGSMARINE W trakcie rozgrywki będziesz otrzymywać przydziały z kwatery głównej Kriegsmarine. Ich przebieg nigdy nie jest liniowy i w trakcie będziesz dostawać dodatkowe wytyczne lub napotkasz niespodziewane problemy. Brawurowe wykonywanie przydziałów spływających z dowództwa jest wynagradzane dodatkowym budżetem dla dowodzonej przez Ciebie jednostki oraz uznaniem Twojej wzrastającej reputacji jako kapitana. Będzie Ci to potrzebne, by modernizować swój okręt tak by nadążyć za innowacjami technologicznymi wroga. -Ulepszaj okręt za zdobyte fundusze. -Zdobywaj dodatkowe uprawnienia za punkty reputacji. -Kupuj nowe wyposażenie - nowatorskie typy torped, wabiki sonarowe, pochłaniacze CO2 i wiele więcej. -Wysyłaj oficerów na specjalne zadania w dowództwie, by między innymi przyspieszyć prace nad nowymi technologiami. WIERNA SYMULACJA Elementy symulacyjne gry są bardzo realistyczne, jednak nigdzie nie odbywa się to kosztem jakości rozgrywki. Mimo rozbudowanej symulacji w UBOAT można grać jak w zwyczajną grę, natomiast tajniki zgłębiać z czasem, by stawać się coraz lepszym kapitanem dla swojej jednostki. Nawet takie elementy jak wpływ balastu w poszczególnych przedziałach na trym okrętu (innymi słowy jego przechylenie), czy krzywizna Ziemi są poprawnie odwzorowane w grze. Perfekcję w grze można osiągnąć na wiele sposobów. Wykaż się sprawnym zarządzaniem i rozdzielaj sprawnie pracę na okręcie swoim oficerom. Jednak jeżeli uważasz, że aby coś było zrobione dobrze, należy zrobić to samemu - zasiądź przed peryskopem, hydrofonem, bądź działem 88 mm i weź sprawy w swoje ręce.