Sins of a Solar Empire: Rebellion
Kolejna odsłona wielokrotnie nagradzanego RTS-a Choć wielu miało nadzieję, że dyplomacja wreszcie zakończy wojnę, różnice w opinii względem tego, co należy zrobić, oraz zubożona potęga frakcji kontrolujących doprowadziły do rozłamu. Lojalni członkowie Koalicji Kupieckiej obrali politykę izolacji, koncentrując się na wzmocnieniu obrony w nadziei na przeczekanie wojny. Ci, którzy buntują się przeciwko Koalicji, hołdują czysto militarystycznym przekonaniom, wierząc, że jedynym sposobem na zapewnienie pokoju jest ostateczne zmiażdżenie wszystkich, którzy się im przeciwstawiają – zwłaszcza Xenos. Po raz pierwszy w historii wojna doprowadziła do rozłamu we Wspólnocie Adwentu. Lojaliści starają się kontynuować swoją politykę odwetu na Kupcach i zjednoczyć resztę pod zwierzchnictwem Wspólnoty. Jednak wśród pozostałych członków Adwentu panuje podejrzenie, że tlące się w jego strukturach zepsucie oddala Wspólnotę od jego pierwotnego przeznaczenia. Rozłam wewnątrz Imperium Vasari jest mniej wyraźny, lecz równie dotkliwy dla obywateli. W obliczu gorączkowych wysiłków Vasari, aby przenieść się do nowej przestrzeni, frakcja lojalistów porzuca współpracę i postanawia zagarnąć potrzebne jej zasoby wszelkimi niezbędnymi środkami. Zrozumiawszy potrzebę kooperacji, frakcja buntowników uważa, że największe szanse na przeżycie ma współpracując z innymi rasami i zabierając je ze sobą w ucieczce przed zbliżającym się wrogiem. Poznaj ostateczny wymiar walki o galaktyczną supremację w Sins of a Solar Empire:Rebellion – samodzielnej grze RT4X, łączącej aspekty taktyczne strategii czasu rzeczywistego z głębią gatunku 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja, eksterminacja).