Niche - a genetics survival game
Niche - a genetics survival game to innowacyjne połączenie strategii turowej i symulacji połączonej z elementami roguelike. Wykształć swój własny gatunek kota/lisa/niedźwiedzia/psowatych zwierząt na podstawie prawdziwej genetyki. Utrzymaj zwierzęta przy życiu w obliczu przeszkód, takich jak głodne drapieżniki, zmiany klimatu czy postępująca choroba. Jeśli twój gatunek wyginie, gra się zakończy, a ewolucja będzie musiała nastąpić od nowa. Główne elementy: - żyjący, dynamiczny świat, który będzie testem dla twoich zdolności przetrwania; - system hodowli oparty na prawdziwej genetyce; - ponad sto genów kształtujących twój gatunek; - proceduralnie generowane światy i zwierzęta; - pięć biomów z różnymi drapieżnikami, pożywieniem i florą, które możesz odkryć; - mechanizmy gry inspirowane genetyką populacji. Aspekty edukacyjne: W Niche gracz zapoznaje się z mechanizmami genetyki (w tym z allelami dominującymi-recesywnymi, dziedziczeniem kodominującym, itd.). Gra zawiera pięć filarów genetyki populacyjnej (dryf genetyczny, przepływ genów, mutacje, selekcję naturalną, dobór płciowy) i tworzy z nich wciągającą zabawę.