Ga aan boord van een enkelsporige dienst in Duitsland op de Maintalbahn, gekenmerkt door langzamer rijden en inhaalsporen voor tegenliggend verkeer. Vervoer tussen het passagiersvervoer van Aschaffenburg en Miltenberg door vracht van lokale industrieën en de Main Rivierhaven. Nog steeds gebruiken veel lijnen dieselaandrijving, en sinds de eeuwwisseling is de DB BR 642 een veelvoorkomende verschijning geweest; een 2-delige DMU ontworpen voor gebruik op plattelandsroutes, met een innovatief laagvloerontwerp en gedeelde draaistelkenmerken, waardoor het toegankelijk en comfortabel is. Naast het motortreinstel bevindt zich de BR 363 rangeerlocomotief, rollend met wagons in sleep om allerlei goederen te bezorgen. Houd je aan het schema en zorg ervoor dat de enkelsporige lijn soepel blijft lopen. Neem de taak op je om de plaatselijke diesels van brandstof te voorzien, en rijd efficiënt zodat je zelf niet zonder brandstof komt te zitten! Verken het spoor van zowel oude als nieuwe tractie met Maintalbahn voor Train Sim World 4.