Van de 5 spoorlijnen tussen Edinburgh en Glasgow is de belangrijkste voor intercityverkeer altijd de lijn via Falkirk High geweest. Als meest directe lijn met 8 tussenstations onderweg, bieden treinen al 180 jaar een shuttle-achtige service. Gloednieuw in elk opzicht, stap in de ScotRail BR Class 385! Deze vloot werd ontworpen om de elektrische vloot van ScotRail uit te breiden. Na de modernisering van de Central Belt van Schotland, waarbij veel belangrijke lijnen werden geëlektrificeerd, kwam de Class 385 in 2018 in dienst. Deze maakt sindsdien volledig elektrische diensten mogelijk op de Glasgow - Edinburgh Line. Rijd in en bestuur forensentreinen tussen de twee belangrijkste steden van Schotland, voer routeopdrachten uit, of ga gewoon treinspotten vanaf je favoriete uitkijkpunt. Personaliseer je eigen ervaringen met de Scenario Planner en Livery Designer en deel ze in de Creators Club.