Starsand
Je dag begon als gepland. Gemotiveerd en vol motivatie begon je aan de rentocht van je leven, middenin de woestijn, samen met gelijkgestemden. De maandenlange zwarte training zou eindelijk resultaat moeten opleveren. Maar ineens kom je vast te zitten in een gigantische zandstorm. Je bent nu helemaal in je eentje, in een onherbergzame en verstikkend warme omgeving. Aan de horizon zie je niets dan zand. Het is een eenzame en genadeloze bedoeling. Je voelt de brandende hitte op je huid, de zand die recht in je gezicht blaast. Een uitgestrekte woestijn, zover als je kunt kijken... Maar wacht eens; wat is dat? In de verte lijkt iets te bewegen. Wat is er aan de hand? Je eerste gedachte: Overleven. Je tweede gedachte: Ze zullen me hoe dan ook redden. Het bittere besef: Niemand komt je halen; je staat er helemaal alleen voor. De grote vraag: Wie ben je, en waarom staan er twee manen aan de nachthemel? Open wereld Starsand is een survivalgame in de woestijn die zich afspeelt in een open wereld die op de aarde lijkt, maar heel anders aanvoelt. Gevaar, mysteries en puzzels liggen in het verschiet! Ontdek wat er precies is voorgevallen, waar je je bevindt en hoe jij verbonden bent met de geschiedenis van een uitgestorven beschaving. Weet jij te overleven in deze onherbergzame omgeving? Vind je de antwoorden en een weg terug naar je oude leven? Verken een geheimzinnige woestijn Ga op zoek naar schaduw, water en leven. Ga slim met je krachten om, vermijd al te veel inspanning in de hitte en blijf warm gedurende de koudste nachten. Je zult slim moeten zijn om te overleven. Jaag, maak en bouw Jaag op eten, maak wapens en bouw een schuilplaats. Bescherm je schuilplaats, want de duinen zitten vol enge beesten. Verdedig je basis In deze woestijn ben jij zowel jager als prooi. Insectachtige roofdieren verlaten hun duistere nesten, immer op zoek naar voedsel. Bescherm jezelf met vuur, blaas vijanden op met explosieve kokosnootgranaten, beveilig je basis en doe er alles aan om te overleven. Bedwing de omgeving Vind je weg in de uitgestrekte en eenzame woestijn. Beproef je oriëntatie tijdens zandstormen en markeer je pad. Overdag zijn de dorst en de hitte alom aanwezig, terwijl je 's nachts gevaar loopt door de kou. Leer om te gaan met tegenspoed, zie hoe mooi de wereld kan zijn en leer van dieren en de natuur!