Realpolitiks II
Realpolitiks II is een grootse strategiespel waarin je een moderne natie leidt en de economie, diplomatie, spionage en het leger beheert, terwijl je te maken krijgt met wereldwijde bedreigingen zoals terrorisme, pandemieën en hongersnood. Bouw je land op, geef vorm aan het politieke systeem, voer het bevel over legers in land-, zee- en luchtgevechten en gebruik diplomatie of geheime acties om je weg naar wereldheerschappij veilig te stellen. Je beslissingen bepalen zowel de stabiliteit van je natie als het mondiale machtsevenwicht. KENMERKEN Domineer de wereld Kies een land uit 208 hedendaagse landen (waaronder Sealand en Kiribati) en versla je tegenstanders. Pas je strategie aan, of je nu begint als supermacht of als kleine onafhankelijke natie. Nieuwe moderne oorlogsvoering Een gloednieuw gevechtssysteem geeft je volledige controle over je eenheden op het slagveld, waarbij rekening wordt gehouden met strategische voordelen zoals het weer, het terrein, de uitrusting en nog veel meer. Met een geheel nieuw zeegevechtssysteem kan je land belangrijke maritieme provincies veroveren en controleren. Beheers de zeeën, beheers de wereld! Uitgebreid beheersysteem Creëer een communistische utopie, een volledig vrije markteconomie of word een tiran die elke stap van zijn burgers controleert. Met meer dan 700 projecten en technologieën om uit te kiezen, bepaal je zelf de weg naar grootsheid. Verbeterde diplomatie Voer geavanceerde onderhandelingen om nieuwe handelsroutes of militaire toegang tot naburige regio's tot stand te brengen. Met een volledig vernieuwde AI en nieuwe gunst- en investeringssystemen waarmee je andere landen kunt beïnvloeden, wordt diplomatie opnieuw een cruciaal instrument, vooral omdat andere leiders harde onderhandelaars zullen blijken te zijn. Geavanceerde spionage Voer clandestiene acties uit met je spionnen, steel baanbrekende technologieën om je militaire macht verder te vergroten en bedenk nieuwe manieren van massavernietiging. Domineer je vijanden vanuit de schaduw. Nieuwe en onvoorspelbare gebeurtenissen Meer dan 1000 nieuwe gebeurtenissen, variërend van kleine provinciale kwesties tot een wereldbedreigende meteorietinslag. Wees op je hoede voor de steeds veranderende wereld, want elke playthrough zal compleet anders zijn. Elk van de 3 beschikbare campagnes heeft zijn eigen onvoorspelbare gebeurtenissen die je moet zien te overwinnen. Groei door infrastructuur Gebouwen vormen een belangrijk onderdeel van je campagne, omdat je hiermee meer eenheden kunt rekruteren, je spionnen en generaals sneller kunt trainen, je kunt verdedigen tegen raketaanvallen of het bevoorradingsbereik van je legers kunt vergroten.