Ultimate General: Civil War
«Ultimate General: Civil War» is een tactisch real-time strategiespel. Vecht mee in de Amerikaanse Burgeroorlog (1861-1865) – van kleine gevechten tot enorme veldslagen die dagenlang kunnen duren en zich over honderden vierkante kilometers terrein uitstrekken. Afhankelijk van je successen en reputatie krijg je mogelijk toegang tot meer korpsen, divisies en brigades. Houd je soldaten in leven en ze zullen leren beter te vechten, van onervaren nieuwelingen tot ervaren veteranen. De officieren stijgen in rang op basis van de prestaties van hun eenheden, maar het is oorlog en ze kunnen gewond raken of zelfs sneuvelen in actie. Er is een enorme verscheidenheid aan wapens uit de Burgeroorlog, van massaal geproduceerde Enfield-geweren tot zeldzame Whitworths. Bepaalde wapens kunnen alleen worden veroverd door voorraden te plunderen of van de vijand op het slagveld te stelen. Detacheer scherpschutters om ze de heuvels verderop te laten verkennen. Of voeg indien nodig verschillende brigades samen tot één grotere divisie. Stap af van de cavalerie om minder zichtbaar te zijn voor de vijand of rijd te paard voor snelle flankaanvallen en bevoorradingsaanvallen. Gebruik elke kans om je vijand te verslaan en de strijd te winnen.