Pacific Drive
Pacific Drive is een first-person race-survivalgame met runs, waarin je auto je enige vriend is. Navigeer door een surreële versie van het Pacifische noordwesten en overleef bovennatuurlijke gevaren terwijl je steeds dieper de Olympic Exclusion Zone in trekt. De game is een 'road-like', waarbij elke excursie in de wildernis unieke en vreemde uitdagingen met zich meebrengt. Je kunt je auto repareren en upgraden in een verlaten garage die dienstdoet als je thuisbasis. Verzamel waardevolle spullen en onderzoek wat er is blijven liggen in de Zone; ontrafel een vergeten mysterie en leer alles wat je moet weten om te overleven in deze onvoorspelbare, vijandelijke omgeving. RIJ OM TE OVERLEVEN Het zijn jij en je stationwagon tegen een genadeloze, wrede wereld. Je hebt meer dan alleen een verse set banden nodig om in leven te blijven, op en naast de weg. Je kunt je trouwe wagen upgraden en versterken om je te beschermen, maar je auto krijgt het wel flink te verduren. Hou je benzinetank gevuld en je carrosserie intact om de straling in de Zone te weerstaan. Je wordt tot het uiterste gedreven: maak haastige reparaties, plunder materialen waar je ze maar kunt vinden en pas je rijdende fort aan om het hoofd te kunnen bieden aan de vele levensbedreigende gevaren in de schaduwen. ONDERZOEK DE ZONE De resten van de experimenten van geheime organisatie ARDA liggen nog door de hele Zone verspreid en het wordt niet makkelijk om antwoorden te vinden. Overal waar je kijkt, zie je anomalieën, surreële krachten van een verwrongen natuur die je reis nog moeilijker maken... of nog interessanter. Silhouetten in de duisternis, rollende stapels schroot en gigantische pilaren van aarde - elke run zit bomvol bizarre gevaren. En hoewel die angstaanjagend zijn, vallen ze in het niet bij de overweldigende kracht van een Zonestorm. Druk het gaspedaal in en wees de storm te snel af - deze rollende wervelwinden verscheuren het landschap en verwoesten alles dat te lang blijft hangen. Zorg ervoor dat jij dat niet bent. HERHAAL Bekijk de kaart, pak wat spullen in voor je reis en ga de weg op. Verzamel onderweg materialen en inlichtingen: je kunt allerlei handige dingen vinden binnen de muren van de Zone. Als je veilig weet terug te keren, kun je de inhoud van je achterbak gebruiken om je auto en garage te verbeteren. Elke keer dat je op pad gaat, wachten er nieuwe uitdagingen op je: bizar weer, onverbiddelijke omgevingen en resten van experimenten. De gouden regel in de Zone is: 'wie niet waagt, wie niet wint'. Sommige materialen kun je alleen op de meest gevaarlijke plekken vinden. Ga slim te werk en verspil je tijd niet: het wordt een lange rit.