Hunt: Showdown - The Shadow Under the Cowl
Deze DLC bevat е legendarische jager, 2 legendarische wapens en 1 legendarisch hulpmiddel: - The Cowl (jager) - Rib Burster (Springfield M1892 Krag-bajonet) - Eye Taker (jachtboog) - Swarm Cutter (werpmessen). The Cowl is een mantel die is gekozen door een man die wist hoe snel orde kon veranderen in chaos met slechts één stoot van een lemmet. Hij werd ooit Horatio genoemd. Als kind schopte hij de feromonen van een mierenkolonie in de war en keek toe hoe ze in een spiraal liepen tot ze dood waren. Of zat hij met uitgestrekte hand bij een verlichte lamp, wachtend tot insecten neerstreken op de palm van zijn hand. Hij stopte ze in een fles, bestudeerde ze en vertelde hen alles, want hij had niemand anders. Horatio ontdekte dat zijn insecten meer op mensen leken dan anderen dachten. Hij zag dat zowel insecten als mensen zichzelf in groepen verdelen met leiders en gemeenschappelijke doelen, soms goede, soms kwade. Net als zijn vader ging Horatio naar een officiersacademie waar zijn obsessie om zich te ontdoen van hiërarchie alleen maar sterker werd in een omgeving vol rangen en standen. De koningin van een korf is het leven van duizenden werkers waard. Horatio's filosofie bleef niet onopgemerkt en uiteindelijk werd hij oneervol ontslagen. Hoewel Horatio niets had, had hij medelijden met zijn insecten - die waren zo afhankelijk van elkaar, dat ze kwetsbaar waren als ze alleen waren. Hij ontwikkelde daarom wat hij kende, en verdiende zijn brood door zijn lemmet precies op de juiste plek te stoten om meer verwoesting aan te brengen. Zijn werk voerde hem naar de bayou: nog een mot, nog een vlam. Horatio vond anderen zoals hij, aangetast door bederf. Tijdens zijn eerste jacht kwam hij oog in oog te staan (al waren die er niet) met de Assassin, die zijn borst met één enkele slag openreet. Toen hij voor dood achtergelaten zag hoe kever zijn lichaam omwikkelden, kreeg hij een openbaring: de zwerm met wezens die hem omringde had geen leider, maar alle wezens werden door een basisinstinct gedreven naar een groter doel. Vanuit die staat ontstond The Cowl, die zwoer dat hij zijn best zou doen om zijn hoogst mogelijke potentieel te bewerkstelligen.