Hunt: Showdown – Frau Perchta
Deze DLC bevat twee varianten van één legendarische Hunter, twee legendarische wapens en één legendarisch verbruiksartikel: - Perchta: Dawn/ Perchta: Dusk (één Hunter) - Midwinter Tusk (één wapen) - Unkempt (één wapen) - The Avalanche (één verbruiksartikel) Oude verhalen en grimmige sprookjes spreken over winterse afrekeningen die de goeden belonen en de slechten straffen. De akeligste onder hen is het wezen dat bekend staat als Frau Perchta. Zij is niet zoals anderen van haar soort verzacht door het verstrijken van de tijd. Een ding gemaakt van bont, slagtanden en terreur, die in de vorm van een vrouw buiken opensnijdt om de ingewanden eruit te trekken. Een beest dat verandert van schemering tot dageraad. Zij die zich verzetten tegen corruptie, van vergeten valleien tot gletsjertoppen, zijn van harder materiaal gemaakt. Verhalen bereikten Louisiana over één persoon; iemand die zich verloren had tussen het bloed in de sneeuw, en die de mantel van Frau Perchta had aangetrokken, levend in het kinderverhaal dat bedoeld was om angst aan te jagen. Ze was ooit de dochter van een boer hoog in de bergen, maar alles wat overblijft van dat leven zijn halfvergeten herinneringen aan het grazende vee. Hartje winter, een vader die in de schemering thuiskomt, een zilveren munt beloofd aan een goede dochter verspild aan drank, een hand opgeheven naar een protesterende moeder. Een te vaak opgeheven hand. Toen de zon opkwam werd een lijk gevonden met de buik in tweeën gesneden, ingewanden opgegeten door beesten. Vanuit Louisiana werd Perchta opgeroepen, maar het antwoord was slechts stilte. Zij die over Perchta hadden gefluisterd werden voor gek verklaard, en zij die geloofden werden de stad uit gelachen. Toen de dageraad hartje winter aanbrak in de bayou, werden slingers van ingewanden gevonden de bomen. Elke avondschemering zag het slechte vergelding tegemoet. Een oud verhaal kreeg nieuwe hoofdstukken en de jacht werd met de dag wilder.