GRADIUS ORIGINS
Deze collectie bevat 18 versies van alle 7 arcadetitels in de serie, inclusief voor de allereerste keer ooit Gradius III AM Show Version op thuisconsoles. Er zijn allerlei handige nieuwe functies toegevoegd aan de spellen, waaronder statusopslag, een terugspoelfunctie en een onoverwinnelijkheidsmodus. In de nieuwe trainingsmodus kun je instellingen aanpassen zoals herstartpunten, aantal lussen en power-upstatussen om je vaardigheden tot perfectie te slijpen. Er is ook een galerijfunctie met muziek uit het spel, een verscheidenheid aan afbeeldingen uit elke titel en nog heel veel meer! 1. SALAMANDER III 2. GRADIUS JP ROM Ver. / JP Bubble Ver. / NA Ver. (NEMESIS) / EU Ver. (NEMESIS) / NA Prototype (NEMESIS) 3. SALAMANDER JP Ver. / NA Ver.(LIFE FORCE) 4. LIFE FORCE JP Ver. 5. GRADIUS II: GOFER no Yabou JP Early Ver. / JP Mid Ver. / JP Late Ver. / NA Ver.(VULCAN VENTURE) 6. GRADIUS III: Densetsu kara Shinwa e JP Old Ver. / JP New Ver. / Asia Ver. / JP AM Show Ver. 7. SALAMANDER2 JP Ver. ■ Nieuwe modussen, ondersteuningsfuncties en verbeteringen in de levenskwaliteit Snel opslaan/laden Sla je spel op en laad het op elk punt tijdens het spelen. Terugspoelen Spoel je spel terug waar en wanneer je maar wilt tijdens het spele. Makkelijke modus Deze modus maakt het spel makkelijker te spelen door de grootte van het gebied waarin je schip kan worden geraakt te verkleinen. Onoverwinnelijkheidsmodus Deze modus maakt je schip onkwetsbaar voor vijandelijk vuur en telt alleen het aantal keren dat je bent geraakt. Trainingsmodus In deze modus kun je je vaardigheden aanscherpen door instellingen aan te passen zoals herstartpunten, aantal lussen en power-upstatussen. * Deze modus is alleen beschikbaar in bepaalde spelversies. Online klassementen Voeg je score toe aan de klassementen na een game over. Haal een toppositie door een herhaling van je spel te uploaden bij je score. Audiogalerij Luister naar de originele soundtrack van elke titel en naar arrangementen van eerder uitgebrachte cd-albums. Visuele galerij Bekijk de originele instructiekaarten en ontwikkelingsbronnen van de spellen. Gradius-gids Bekijk je scores en een galerij met vijandelijke personages uit elk van de originele titels. Je kunt ook verschillende instellingen aanpassen in het Opties-scherm van elk spel, waaronder DIP-schakelaars van arcadeborden, schermfilters en een hercreatie van softwarebugs uit de oorspronkelijke uitgave.