Genesis Alpha One
In een nabije toekomst geteisterd door oorlogen, corrupte regimes en verwoestende vervuiling hebben invloedrijke ondernemingen het Genesis-programma opgezet in een laatste poging om de mensheid te redden. Als kapitein van een Genesis-ruimteschip reis je op de ultieme missie naar onbekend gebied. Bouw en beheer een ruimteschip, verzamel elementen, bestrijd angstaanjagende alienplagen, kloon wezens en verken een uitgestrekt, willekeurig gegenereerd universum. Dankzij de enorme willekeurig gegenereerde sterrenstelsels is Genesis Alpha One elke keer weer uniek. Kies een van de drie niveaus of pas de game aan je eigen speelstijl aan met de Custom Game Mode. Ontdek nieuwe planeten, omzeil asteroïdenvelden en overleef confrontaties met de Mechanics en de Framen. Deze ruimtepiraten enteren je schip en vernietigen het met alle crewleden erbij. De dood is het einde en als al je klonen dood zijn, is je missie mislukt. Maar de artefacten die je hebt ontdekt gaan mee naar je volgende poging en je speelt nieuwe corporaties vrij. Elke keer dat je opnieuw moet beginnen, ben je dus weer sterker. Bouwen, upgraden, verkennen Je begint met een klein schip, dat je moet uitbreiden tot een intergalactische ark door tientallen upgradebare ruimteschipmodules te combineren, waaronder bemanningsverblijven, werkplaatsen, hangars, kloonlabs en kassen. Met een intuïtief bouwmenu klik je eenvoudig de onderdelen van je schip in elkaar om het aan jouw speelstijl aan te passen. Ontwikkel je schip en verken jouw creatie in first-person. Vecht tegen buitenaardse plagen Een buitenaardse plaag kan zich snel over je schip en onder je bemanning verspreiden. Reken er snel mee af, voor je eraan bezwijkt en je schip wordt vernietigd. Ontwikkel een heel arsenaal aan wapens en verdedigingsmethoden om je te helpen in het gevecht. Maak gebruik van een breed scala aan krachtige wapens, doe onderzoek naar buitenaardse ziekten om je bemanning te genezen, gebruik nieuwe vaardigheden en zet oorlogsbots in om de buitenaardse horden te verwoesten. Maak klonen en nieuwe levensvormen Je bemanning moet meegroeien met je groeiende schip. Gebruik baanbrekende kloontechnologie om je bemanning uit te breiden en zo aan de behoeften van het schip te voldoen. Plunder DNA-monsters van de aliens die je tegenkomt in het universum en vermeng die met je bemanningsleden om de mensheid een kans op leven te bieden met vermogens die veel verder gaan dan ooit was gedacht. Duik diep in de onbekende ruimte op zoek naar waardevolle grondstoffen Om je schip uit te breiden en je bemanning te onderhouden moet je gevaarlijke planeten verkennen. Verzamel materialen als koper en uranium en pluk planten om alles en iedereen aan boord van je schip in leven te houden. Misschien vind je zelfs buitenaardse artefacten en inlichtingen van de verkenners die je voor zijn gegaan en hun avontuur niet overleefd hebben.