Europa Universalis IV: Lions of the North
Europa Universalis IV: Lions of the North voegt nieuwe missieschema's en historische opties toe voor een aantal naties rond de Baltische Zee. Veel van deze opties bevatten nieuwe 'vertakkende missies', die zorgen voor meer afwisseling en herspeelbaarheid. Verken verschillende alternatieve geschiedenissen met de beslissingen die je neemt. Europa Universalis IV: Lions of the North bevat nieuwe missieschema's voor: ◾Denemarken: de leider van de Unie van Kalmar verlangt naar eenheid in het koninkrijk. Het land kan commerciële en politieke overheersing van de hanze- en Noordzee-handelsregio's nastreven. ◾Zweden: een afwachtende grote macht. Zweden kan een primaire positie in Scandinavië claimen, en staat klaar om in actie te komen en macht uit te oefenen op het continent. ◾Noorwegen: bied weerstand tegen de invloed van machtige partners en sla een nieuwe weg in als een zeemacht in de Noordzee of zelfs op de Atlantische Oceaan. ◾Scandinavië: een verenigde noordelijke staat krijgt allerlei nieuwe mogelijkheden om zijn macht uit te oefenen wanneer de koude landen in de regio zich meer gaan ontwikkelen. ◾De Duitse Orde: deze ooit grote kruisvaardersstaat worstelt nu om weerstand te bieden tegen de druk van Polen en Litouwen. Volg het pad om Pruisen te worden of ontdek de geestdriftige macht van een godsdienstoorlog opnieuw. ◾Polen, Litouwen en het Pools-Litouwse Gemenebest: verenig de koninkrijken en ontwikkel je uitgestrekte landen, terwijl je een front vormt tegen recalcitrante edelen. ◾De Lijflandse Orde en Koerland: volg het pad van de kruistochten om te wedijveren met je ketterse buurland of seculariseer je staat. ◾Riga: een toegewijde handelaar binnen de hanze. Riga kan beslissingen van het handelsverbond manipuleren om conflicten uit te lokken en daarvan te profiteren. ◾Danzig: maak een Pruisische natie van deze belangrijke stadstaat. ◾Gotland: kies uit verschillende paden. Domineer het Baltische gebied als monarchie, handelsrepubliek of piratenhaven. ◾Finland: een vrij Finland kan zijn eigen lot bepalen, los van Zweedse overheersing. Dit pakket bevat ook: ◾Unieke regeringshervormingen: nieuwe opties voor regeringshervormingen voor veel naties in het gebied. ◾Nieuwe eenheden: rekruteer Zweedse Karoliner-infanterie en Pools-Litouwse huzaren onder bepaalde omstandigheden. ◾Nieuwe Estate-privileges voor regionale machten. ◾Nieuwe eenheidsmodellen: nieuwe vormgeving van 35 eenheden voor Scandinavische en Baltische naties. ◾Nieuwe muziek: 3 nieuwe Scandinavische themanummers en 3 nieuwe Baltische themanummers.