Ervaar de drukte van passagiersvervoer gemengd met vracht in een uitgestrekte stedelijke omgeving in Train Sim World: Rhein-Ruhr Osten. Neem de schilderachtige omgeving van Noordrijn-Westfalen in je op terwijl je passagiers- en vrachttaken uitvoert op de drukke Rhein-Ruhr-route. Beheer je treinen op de route, welke in twee paden splitst, en lever je vracht op tijd af. Of je nu bestuurt, meerijdt of de actie gadeslaat, ervaar alle beelden en geluiden van de Duitse spoorwegen. Neem de controle over twee zeer verschillende Duitse treinen, de DB BR 422 EMU die vele passagiersstations bedient en de MRCE BR 185.5 met vrachttaken. Met een elektrische simulatie gestoeld op deskundige technische kennis en gegevens uit de echte wereld doen de prestaties en geluiden het net echt voelen.