Draai de klok terug naar de jaren negentig en ervaar een prachtig Rheinland landschap met Train Sim World 3: Linke Rheinstrecke: Mainz - Koblenz! Vóór de dagen van de ICE-treinstellen en op maat gemaakte hogesnelheidslijnen maakten de sneldiensten gebruik van snelle locomotieven op bestaande routes. Een van die locomotieven was de DB BR 103, die lange rijtuigen voor Intercity's door heel Duitsland trok. Bedien elke stad en elk dorp met de verfrissende munttinten van de n-Wagen, geduwd en getrokken door de klassieke, Orient Red gekleurde BR 110.3. Beheers de kunst van wisselbediening en passagiersdiensten lang voor de massale komst van dostos en meerdere eenheden. Zwerf langs historische gebouwen en steden aan de westkant van de Rijn, voer routeopdrachten uit of ga gewoon treinen spotten vanaf je favoriete uitkijkpunt. Personaliseer je eigen ervaringen met de Scenario Planner en Livery Designer en deel ze in de Creators Club.