Al 300 jaar lang heerst Rena over Dahna. Ze plunderen alle grondstoffen op de planeet en beroven mensen van hun waardigheid en vrijheid. Ons verhaal begint met twee mensen, geboren op verschillende werelden, die allebei hun lot willen veranderen en een nieuwe toekomst willen creëren. Tales of Arise biedt een eersteklas JRPG-ervaring met een gevarieerde cast personages, een intuïtief en lonend vechtsysteem en een meeslepend verhaal in een prachtige wereld waar je voor wil vechten.