Patrick-fans, deze is voor jullie! Bikinibroek is een open wereld om in te spelen, dus word de ster van de show, zet je mafste ideeën in werking en geniet van alle chaos die je ontketent met de physics van de game. Het SpongeBob-universum staat voor je voor je klaar om in te klooien, van de Krokante Krab tot Handschoenwereld. Ga skydiven met alleen een parasol (of helemaal niks), zoek naar schatten in de Dump of leef je uit in Mevrouw Puffs Woedekamer. Gebruik bijna elk voorwerp dat je kunt vinden, van de rifzuiger tot een blik verf, om de wereld te veranderen in Patricks droomspeeltuin. Ga uitdagingen aan die alleen Patrick aandurft, opgezet door je beste vrienden zoals SpongeBob, Sandy Wang, Mr. Krabs en... Plankton. Of doe helemaal niks voor langere tijd dan iemand ooit niks heeft gedaan: je kunt helemaal Patrick zijn zoals je zelf wilt. Dus kruip in de rol van de vreemdste geest in Bikinibroek, vergeet alle regels en beleef de meest hilarische ervaring die je je kunt voorstellen!