Simon the Sorcerer Origins
In dit nieuwe avontuur keert Simon, de meest sarcastische tovenaar uit de geschiedenis van videogames, terug om geheimen en verhalen uit zijn verleden te onthullen! Een nieuw avontuur begint! Dertig jaar na zijn eerste verschijning op het scherm wordt Simon door een oude profetie meegetrokken naar een vreemde wereld, die zijn oorsprong zal onthullen. Deze wereld wordt bevolkt door machtige maar grotendeels nutteloze tovenaars en vreemde wezens. Tijdens zijn reis moet Simon een reeks lastige puzzels oplossen, alchemistische apparaten bedienen en krachtige spreuken leren. En ja, hij moet ook een paar vieze stoofschotels proeven! Puzzels, magie en Simons humor Of je nu voor het eerst de Magische Wereld bezoekt of terugkeert – Simon is terug, samen met zijn unieke gevoel voor humor en een volledig nieuwe grafische stijl. Simon the Sorcerer Origins brengt de charme van de originele saga terug in een volledig handgetekende stijl, waarbij klassieke gameplay-mechanieken worden gecombineerd met een frisse, nieuwe magische wereld. Jouw avontuur, jouw puzzels Los talloze lastige puzzels op, test je verstand en sta oog in oog met allerlei absurde situaties en eigenaardige personages. Combineer voorwerpen en aanwijzingen om het grote mysterie te ontrafelen en de legendarische tovenaar te worden die je altijd al had moeten zijn. Kenmerken: Officiële prequel van de cultserie: Ontdek wat Simon deed vlak voor zijn eerste magische misstap in de fantasiewereld, lang voordat hij begon met het uitschelden van pratende deuren. Een verhaal met hart, humor en een hoed: Tussen moederliefde, een gedwongen verhuizing en een flinke dosis chaos begint Simons reis om een (onwillige) held te worden. Handgetekende artstyle & iconische stem: Met liefdevol handgetekende graphics en Simons originele stem, ingesproken door de Britse stemacteur Chris Barrie, voelt het als een trip terug naar de jaren ’90, maar dan met veel betere resolutie. Tussen magische spreuken en tandwielen: Klassieke point-and-click gameplay ontmoet moderne mechanieken. Los eigenzinnige puzzels op, kraak oude mechanismen en verzamel (zoals altijd) veel te veel items. Sarcasme, slapstick en excentrieke tovenaars: Ontmoet bizarre personages, geniet van nog vreemdere gesprekken en laat je meevoeren door Simons onmiskenbare humor: een mix van brutale grapjes en “typisch Britse” humor. Alchemie, magie & andere ongelukjes: Knutsel met spreuken, pruts aan alchemistische apparaten en experimenteer met twijfelachtige recepten. Met een beetje geluk lukt wat je probeert te doen misschien wel.