Quake II (original)
Quake II is een veelgeprezen first-person shooter, het vervolg op Quake en ontwikkeld door id Software in 1997. De game wijkt af van het origineel door een geheel nieuw sciencefictionverhaal en setting te introduceren. Verhaal De mensheid voert oorlog met de Strogg, een vijandig buitenaards ras dat van plan is de aarde te veroveren. Om de invasie af te wenden voerde de mensheid een preventieve aanval uit op de thuiswereld van de Strogg... Die faalde. Maar jij overleefde het. In de minderheid en slecht bewapend moet je je een weg door versterkte militaire installaties vechten en de oorlogsmachine van de vijand zien uit te schakelen. Alleen zo is de mensheid nog te redden.