Darksiders Genesis
Vanaf het begin van de schepping heeft DE RAAD de Balans van het bestaan gehandhaafd. DE RUITERS, Nephilim (krachtige wezens ontstaan uit de onnatuurlijke vereniging van engelen en demonen) voeren hun bevelen uit en hebben trouw gezworen aan de Raad. Ze hebben een enorme kracht gekregen. Maar deze kracht kostte wel wat. De Ruiters kregen bevel hun nieuwe kracht te gebruiken om de rest van hun soort uit te roeien. Er vond in Eden een bloederige strijd plaats waarin de Ruiters de Nephilim vernietigden. Nog steeds beduusd door wat in Eden gebeurd was, hebben OORLOG en STRIID een nieuwe opdracht gekregen. LUCIFER, de enigmatische en onoprechte demonenkoning, heeft geprobeerd de Balans te verstoren door meesterdemonen in de hel macht te geven. Oorlog en Strijd moeten deze meesters opsporen, informatie verzamelen en zich uiteindelijk een weg banen door een verwarde, demonische samenzwering die dreigt de Balans voor altijd te verstoren en de hele schepping teniet te doen.