UBOAT
UBOAT on ensisijaisesti MIEHISTÖN HALLINTA -peli, jossa menestyksesi riippuu miehiesi johtamisesta, ei sukellusveneen manuaalisesta ohjaamisesta. UBOATissa ohjaat miehistöä, jotta voit hallita venettä. Huolehdit heidän fyysisestä ja henkisestä terveydestään, sillä jos merimiehet ovat nälkäisiä, väsyneitä ja heidän henkensä on alhaalla, ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa edes kahakkaa. SURVIVAL Laaja vahinkojärjestelmä on pelin selviytymiselementtien perusta. Ennennäkemättömiä tilanteita tulee väistämättä vastaanotetun vahingon vaikutuksesta, mikä testaa pelaajan luovuutta ja kykyä pysyä rauhallisena. Voit yrittää pelastaa koko miehistön tai jättää jonkun taaksesi pelastaaksesi muut. Kun aluksesi matkustaa avomerellä, joudut usein olemaan yksin. Käytä hallintataitojasi käyttääksesi matkalle otetut resurssit optimaalisesti ja yritä erityistapauksissa saada ne takaisin merellä pyytämällä apua liittolaisiltasi... tai ryöstämällä vihollisalusten hylyjä. -Poista tarpeettomat laitteet käytöstä, jotta akkusi pysyvät käynnissä pidempään. -Kehota miehistösi pysymään punkoissaan hapen säästämiseksi. -Jos miehistön moraali on alhaalla, pelaa heidän kanssaan Skat-peliä tai soita musiikkia läheisiltä radioasemilta, jotta heidän sydämensä vahvistuu. KRIEGSMARINEN URA Läpipeluun aikana saat tehtäviä Kriegsmarinen päämajasta. Ne eivät ole koskaan lineaarisia, ja saatat saada niiden aikana lisäkäskyjä tai kohdata odottamattomia ongelmia. Päämajan antamien toimeksiantojen urhea suorittaminen palkitaan lisäbudjetilla komentamallesi yksikölle ja hyväksymällä kasvava maineesi u-veneen kipparina. Tarvitset sitä, jotta voit päivittää aluksesi ja pysyä vihollisen teknisen kehityksen perässä. -Paranna laivasi palkituilla varoilla. -Vastaanota lisälupia mainepisteitä vastaan. -Osta uusia varusteita - uusia torpedotyyppejä, kaikuluotaimen harhautuksia, CO2-absorbereita ja paljon muuta. -lähetä upseerisi erikoistehtäviin päämajassa muun muassa nopeuttamaan uusien teknologioiden tutkimusta. TARKKA SIMULAATIO Pelin simulaatioelementit ovat hyvin realistisia, mutta se ei koskaan tule pelattavuuden laadun kustannuksella. Laajoista simulaatioelementeistä huolimatta UBOATia voi pelata kuin tavallista peliä ja monimutkaisia asioita voi opetella myöhemmin, jotta voi tulla paremmaksi kippariksi komennossa olevalle yksikölle. Jopa pienet asiat, kuten kussakin osastossa olevan painolastin vaikutus aluksen trimmiin (kallistukseen) tai maapallon kaarevuuteen, toistetaan pelissä uskollisesti. täydellisyyttä voi saavuttaa monella tavalla. Todista johtamistaitosi ja anna upseereillesi nopeasti töitä nopeuttaaksesi asioita. Jos taas olet sitä mieltä, että jos jotain on tehtävä, on parempi tehdä se itse - istu periskoopin, hydrofonin tai 88 mm:n kansitykin taakse ja ota asiat omiin käsiisi!