Ultimate General: Civil War
«Ultimate General: Civil War» on taktinen reaaliaikainen strategiapeli sotapelinä. Taistele Yhdysvaltain sisällissodan kampanjassa (1861-1865) – pienistä yhteenotoista massiivisiin taisteluihin, jotka voivat kestää useita päiviä satojen neliökilometrien maastossa. Menestyksesi ja maineesi perusteella saatat saada pääsyn useampiin armeijakuntiin, divisioonoihin ja prikaateihin. Pidä sotilaasi hengissä, niin he oppivat taistelemaan paremmin ja muuttuvat aloittelijoista loistaviksi veteraaneiksi. Upseerit arvoasennetaan yksikkönsä suorituskyvyn perusteella, mutta kyseessä on sota, ja he voivat haavoittua tai jopa kuolla taistelussa. Sisällissodan aseita on valtava valikoima massatuotetuista Enfield-mallin kivääreistä harvinaisiin Whitworth-kivääreihin. Tietyt aseet voidaan kaapata vain ryöstämällä tarvikkeita tai ottaa viholliselta taistelukentällä. Irrota kahakoitsijoita lähettääksesi heidät tiedustelemaan edessä olevia kukkuloita. Tai yhdistä useita prikaateja yhdeksi suuremmaksi divisioonaksi tarvittaessa. Laske ratsuväki alas, jotta se olisi vähemmän näkyvissä viholliselle, tai nouse ylös nopeisiin sivustahyökkäyksiin ja huoltoiskuihin. Käytä jokainen tilaisuus vihollisesi kukistamiseen ja taistelun voittamiseen.