The Vanishing of Ethan Carter
The Vanishing of Ethan Carter on ensimmäisen persoonan tarinavetoinen mysteeripeli, joka keskittyy tutkimukseen. Olet Paul Prospero, okkultistinen etsivä, joka saa levottomuutta herättävän kirjeen Ethan Carterilta. Ymmärrettyään pojan olevan vaarassa, Paul saapuu Ethanin kotiin Red Creek Valleyssa, missä asiat ovat luultuakin pahemmin. Ethan on kadonnut raa'an murhan jälkimainingeissa, ja Paul huomaa nopeasti, ettei se ole ainoa paikallinen murha, jota kannattaa tutkia. The Vanishing of Ethan Carter on 1900-luvun alkupuolen omituisten romaanien ja muiden kaameiden tarinoiden inspiroima. Se pyrkii kehittämään pelien mukaansatempaavaa tarinankerrontaa. Vaikka pelin päähahmona toimiikin yksityisetsivä ja se sisältää pulmia ratkaistavaksi, The Vanishing of Ethan Carter keskittyy enemmän ilmapiiriin, tunnelmaan ja hahmojensa ihmisyyteen. Tutkimus ei kuitenkaan etene itsekseen tai ilman apuasi. Käytä Paulin yliluonnollista kykyä kommunikoida kuolleiden kanssa sekä omia havainnointikykyjäsi paljastamaan ruumiiden taaksensa jättämän mysteerin, Red Creek Valleyssa väijyvän ikivanhan voiman juuret sekä kadonneen pojan kohtalon. Avainominaisuudet - Tutki ja toimi Red Creek Valleyn kauniin pahaenteisen maailman kanssa, mikä on luotu käyttämällä Unreal Engine 4 -pelimoottoria sekä vallankumouksellista fotogrammetriateknologiaa, mikä sallii lähes fotorealistisen ympäristöjen luomisen. - Kommunikoi kuolleiden kanssa ja selvitä heidän kuolemansa, jotta voit kerätä vihjeitä, mitkä auttavat sinut selvittämään Ethanin katoamisen - sekä hänen perheensä kohtalon. - Koe epälineaarinen tarina, joka yhdistää kioski-, dekkari- ja kauhukirjallisuuden parhaita puolia. Peliä ovat inspiroineet sellaiset kirjailijat kuten Raymond Chandler, Algernon Blackwood, Stefan Grabinski ja H. P. Lovecraft. - Suorita tutkimuksesi omilla ehdoillasi ja omaan tahtiisi. Vaikka pelissä onkin muutama pelottava kohtaus, pelaajat eivät tarvitse rauhoittavia nauttiakseen kokemuksesta. Pelimme ei keskity niinkään kauhuun vaan ikävään rauhattomuuteen.