Tutki, hypi ja räiski pelastaaksesi perheesi hyönteisten hyökkäykseltä! Hyppää toimintaan ja tutustu luontoon tässä kolmannen persoonan Tamarin-toimintaseikkailussa, joka sijoittuu Pohjolan kauniisiin maisemiin ja jonka pääosassa on maailman söpöin apina. Alati laajentavien hyönteisten saasteet ja tuho saavat tämän ketterän apinan taistelemaan perheensä selviytymisen puolesta. Tutki uskomattoman yhdistettyä 3D-maailmaa, joka on täynnä kädellisten tasohyppelyä ja hyönteisiä liiskaavaa räiskintätoimintaa. Hypi tamariinin ketteryydellä matkatessasi pohjoiseen erämaahan läpi kauniiden metsien, vuonojen ja vuorien. Jahtaat matkallasi salaperäisen sähköisiä tulikärpäsiä, löydät tanssivien muurahaisten salaisen maanalaisen maailman, pelastat viattomia lintuja ja palautat tamariinien kerran niin idyllisen elinympäristön takaisin.