S.P.E.A.R.
It all starts like a classic fairytale: you're a knight in shining armor, the crowd is cheering, and everything feels just right... until the game suddenly crashes. Welcome to S.P.E.A.R. — a 2.5D action-platformer where flying glitch-squids invade and corrupt the digital world. Everyone vanishes. Well, almost everyone. One NPC survives: Default, a background character armed with a makeshift spear built from a broom and the mouse cursor. Now it’s up to Default to squash the bugs before the developer returns from lunch and deletes the whole project. Explore a rich 3D overworld filled with diverse regions and unlockable levels. Battle corrupted mini-bosses, collect scattered pieces of code (your precious currency), and hunt down three hidden Functions in each level to unlock secret challenges. Talk to quirky NPCs, shop for upgrades, and complete side quests... all while the digital world crumbles around you. Think that’s it? Not even close. There are bonus levels you can unlock by spending code, and even more hidden ones—if you follow the right clues. At the core of your adventure is the spear. At first, it’s a simple throw. Soon, it becomes your ultimate tool for combat and movement. Stick it into walls to create platforms, hurl it mid-air to launch yourself in new directions, glide, parry, teleport, and slow time. It's a fast-paced dance of combat, mobility, and style. Help Default to defeat the bugs, save his fellow NPCs from the Fatal Error, change the faith of his digital world, and uncover the dark secrets buried in the game code. S.P.E.A.R. is a love letter to platformers—full of secrets, surprises, and just the right amount of ridiculous.