Woodo
Woodo is a cozy 3D puzzle game based on simple diorama assembly mechanics with a beautiful visual style. The game is a reminiscence of childhood memories playing with a tiny wooden constructor, immersing players in a peaceful, safe and creative world. Story Follow the story of Foxy, who grew up in a big city but is sent to the countryside for the summer and experiences a vastly different world. This takes her on a journey of self discovery, tranquility and newfound balance. Immerse yourself in feelings of a calm and wonderful world, when time was plentiful and much of it was spent outdoors, when the simplest things surprised and when every day promised great adventure. Feelings that were more present in childhood and are often missed or even forgotten with time passing. Gameplay The game mechanics are joyfully simple: The player assembles unique sceneries piece by piece, breathing life into a beautiful world made of wood. While doing so, the experience is complemented by Foxy’s voice sharing a tale connected to the scene. Coziness One of our goals is to convey warmth, empathy and comfort through our game, transforming it from a puzzle game into a mood bettering experience. The game is simple on the surface but brings the instincts of love and safety that some need to get through another day. A game that heals and supports in a way similar to having hot tea in front of a warm fireplace together with your beloved grandmother.