SAND: Raiders of Sophie is an open-world PVPVE extraction shooter where players operate giant walkers across the post-apocalyptic dunes of a fallen planet. Battle rival players, explore, loot and extract valuable resources in a hostile, ever-changing world. In order to effectively traverse this harsh and dangerous planet, you will design and deploy Tramplers, gigantic walking bases that will shield you from the elements, defend you and your loot against other players and destroy anything that obstructs your pursuit of becoming the most notorious pirate upon the dunes! Build, Customize and Command gigantic mechanical walkers. Tramplers, your most loyal companion, which you can build from the ground up, act as a mode of transport, a main base, primary storage, protection from the elements and most formidable weapon. Thrilling first-person PvPvE combat. Team up with a group of friends or enter the world solo and go head to head with other players and the undead former inhabitants of this hostile planet with a variety of weapons in frantic first-person combat, or weaponize and fortify your trampler and engage in massive-scale combat upon the dunes of Sophie. Explore a fallen civilization, loot and extract. The cities left in ruin upon Sophie hold untold riches, but danger lurks around every corner. Sail the world, scour the abandoned streets, monuments and wrecks, recover valuable loot, weapons and resources and fight off rival pirates before extracting with your spoils.