Metavoidal
You're a drummer that just failed your audition with a metal band. After coming to your senses, you realize that everything around you is being controlled and twisted by them & their music. What's worse, they've got an army of countless corrupted fans… and now you must defeat all the band members to end this evil curse for good. Or die trying. PLAY AS A DRUMMER who sees through the façade of an ominous metal band. NAVIGATE THE CHURCH overrun with corrupted fans & unimaginable horrors. LEVEL-UP YOUR DRUMMING SKILLS by proving yourself and unlocking new techniques. BUILD YOUR PLAYLIST, and use it to beat your way through the corrupted hordes. DEFEAT THE MEMBERS of the hideous eldritch band, one-by-one. And ESCAPE! A Life of Revenge Use the metal band's own music against them by collecting the lost music records found in every level. Choose one of a dark trinity of tracks to add to your playlist that will imbue you & your drumsticks with different corrupted powers. Not a Rhythm Game Armed with your playlist, you'll slay your way through corrupted catacombs to collect more cursed records. With each you will to grow skillful enough to beat your way through the hordes of corrupted fans using only your drumsticks. But don't be fooled! This is not a rhythm game, and the drummer is always replaceable in this band… Battle of the Bosses No-one likes being rejected, and it seems like this motley crew of musicians like you even less. At the end of each level, the metal band that underestimated your skills will send one of its members to fight you in a blistering solo battle. Perks of the Punishment This economy runs on guitar picks and exposure. A seemingly friendly voidling, BingBong, helps you along your quest by advancing your drumming skills… for a price. Their booth at the end of each level is open to trade in guitar picks for something a bit more useful during a run. While in the Sanctuary, they provide perks to add more pep into your double-tapping step.