HexaScape: Cyber Defense
Make yourself comfortable, put on your headphones, and get ready to conquer cyberspace! HexaScape: Cyber Defense is an addictive mix of hex grid puzzler and tower defense mechanics, creating a compelling turn-based strategy game. - Board game-like mechanics - If you know the board game classic Carcassonne, you’ll instantly feel at home in HexaScape. Players determine the course of the game by placing hexagon tiles: they explore cyberspace, expand the influence of the cyber core, and build a defense line with towers that can be strengthened and upgraded by power clusters. As you increase the core’s reach, virus spawners will appear. They spawn viruses and grow stronger with each wave – unless you manage to disable them. Each run feels different: The more you expand into cyberspace, the more abilities the viruses can take on, testing your ability to constantly adapt to new game conditions. - Build unique towers - Cyber towers are your only defence against viruses. Place them wisely, buff them with power fields, upgrade them with new abilities by completing quests, and use skill points to customize them to your needs. - Explore cyberspace - By placing the hex tiles, you explore cyberspace, encountering six different biomes, many different events, and virus bosses hidden on the generator tiles. There’s a campaign with predefined scenarios, an endless mode with procedurally generated maps, maps of the week, and user-generated maps for nearly endless fun! - Create your own maps - Create custom maps for new challenges with the powerful editor! Determine where biomes, event fields, and boss fields are located, and add your own story. Play your maps yourself or share them with the community.