Fishing: North Atlantic
Commercial fishing in North Atlantic! Discover majestic world of Canadian Nova Scotia while admiring the vast diversity of ocean life. Search for the ocean gold with upgradable fishing boats and various fishing gear as you progress in your fisherman career. COMMERCIAL FISHING The sequel to the popular simulation game Fishing: Barents Sea invites you to put on your captain’s hat once again: Explore the large ocean of Nova Scotia, try your hand at entirely new fishing methods and enjoy a huge range of highly detailed ships in the commercial fishing simulator Fishing: North Atlantic. HUNT AND EXPLORE Discover majestic world of Canadian Nova Scotia while admiring the vast diversity of ocean life. Explore the fishing zones with upgradable ships and gear as you progress in your career. REALISTIC WORLD Like our predecessor game Fishing Barents Sea, Fishing: North Atlantic makes you experience an atmospheric and realistic game world based on real maps, boats and fish species. Get ready to enjoy new weather systems with upgraded atmospheric effects, North American Vessels and fishing techniques like harpoons, deep-line-buoy-fishing and lobster pots. Purchasing larger boats and better gear will increase your fisherman skills. FISHING VESSELS Fishing: North Atlantic offers you 27 ships at your disposal for all types of fishing styles and fishing techniques like the harpooning, which is used to hunt swordfish and tuna. Start with harpooning, then work your way up to setting deep lines, catching snow crabs or lobster. As well as longline, net and trawling. Do you have what it takes to fulfill this challenging task? CAREER Plan the course of your fishing career throughout the whole year: Brave rain and snow while looking for the best fishing areas, but make sure that you are not in danger of exceeding your quotas! The new advanced fish-AI will require the use of GPS and sonar to follow the movement of your prey depending on weather and season.