Escape Academy
You've just arrived at Escape Academy, a school where promising students train to become the ultimate Escape Room Master. Play over a dozen masterfully hand crafted rooms, designed by experienced experts in the field of REAL LIFE escape rooms. Experience the entirety of Escape Academy alone in single player OR through two player co-operative play. Available in local or online splitscreen. Explore the campus of Escape Academy and get to know the faculty, a colorful cast of characters, each an expert in the art of Escape. And some with secrets yet to be uncovered... Featuring Music and Sound Design by the one and only doseone (Gang Beasts, SLUDGE LIFE, Disc Room, Enter the Gungeon). TOURNAMENT OF PUZZLES Hit the road with Coach Yoach in Escape Academy: The Tournament of Puzzles! Showdown against your friends in a head to head, globe-spanning series of puzzle competitions! This major content update features three massive arenas, three new game modes, puzzle power-ups, additional achievements and lots and lots of puzzles. ARENAS Puzzle your way through giant, replayable arenas, complete with secret passages and alternate routes. - Tomb of the First Escapist - Deep in the heart of Egypt where Escape began, puzzle your way through the tomb's secret passages and make sure you don’t become a permanent resident! - Hackannery - Abandoned fish cannery turned hacker enclave, this rain soaked pier is overloaded with technological and aquatic themed puzzle surprises. - The Showman’s Studio - Step right up and prepare to be puzzled! The biggest theater in all of Escape boasts a plethora of magical challenges to confront! MODES - Escape Race - Face off against your friends in a puzzle race to the finish. - Tic-Tac-Toe - The classic connect three where the X’s and O’s are all locked up. - Scavenger Hunt - Search for trophies while you hunt for solutions to tricky puzzles. POWER-UPS And if you thought things couldn’t get wackier, Tournament of Puzzles features exciting new Power-Ups! Deploy distracting traps against your opponents or or gain an advantage by utilizing assists and secure the win. More of a solo solver? Not a problem! Coach Yoach is happy to let any Escapist solve their way through the courses in single player mode. Puzzle practice makes puzzle perfect! And that’s just a portion of the zany (and occasionally lethal) surprises the tournament has in store for Escapists with the guts to enter. So what are you waiting for? Hike up those puzzle pants and get ready to solve!