Dune: Imperium
Experience the ultimate blend of strategy and intrigue as you navigate the treacherous landscapes of Arrakis in the award-winning board game Dune: Imperium! * Battle online, locally with AI, or against the formidable House Hagal. * Earn Achievements that showcase your prowess as a leader. * Embark on more than a dozen Challenges that will test your wit and cunning. * Compete for badges in the rotating Skirmish Mode where no two games are the same! Arrakis. Dune. Desert Planet. Raise your banner above the vast wasteland before you. As the Great Houses of the Landsraad marshal their forces and their spies, whom will you influence, and whom will you betray? A tyrannical Emperor. The secretive Bene Gesserit. The shrewd Spacing Guild. The ferocious Fremen of the Deep Desert. The power of the Imperium can be yours, but war is not the only way to claim it. Dune: Imperium blends deck-building and worker placement in a deeply thematic new strategy game where the fate of the Empire hangs on your decisions. Will you seek political allies or rely upon military might? Economic strength or subtle intrigues? A council seat… or a sharpened blade? The cards are dealt. The choice is yours. The Imperium awaits. In Dune: Imperium, you'll step into the role of one of the leaders of the Great Houses of the Imperium in a struggle to control the planet Arrakis and the invaluable Spice it provides. The game plays out in a series of ten rounds, each of which is defined by a new Conflict on the surface of the planet; some award critical resources, and some provide Victory Points that will propel you to dominance. But choose your battles wisely: spread your forces too thin, and you'll find your enemies growing too strong to oppose. Each round, you'll draw a hand of five cards from your deck, which will get stronger over the course of the game as you acquire new cards. Each card can be played in one of two ways: To send an Agent out into the Imperium to gather resources, or to Reveal at the end of the round to purchase new powerful cards. You must maintain a careful balance to get the most of the resources available to you. How will you find your path? As your game progresses, you'll vie for Influence with four factions of the Imperium: The Emperor, the economically powerful Spacing Guild, the mysterious Bene Gesserit, and the ferocious Fremen of the deep deserts. Earning Influence among the various groups helps you to earn the Victory Points you need...but will you compete with your rivals for their favor, or abandon alliances to pursue other opportunities? Many strategies are at your disposal, and many paths to victory. The cards are dealt. The choice is yours. The Imperium awaits.