Deadcore
DeadCore is a First-person Platformer blending exploration, speedrunning and puzzles. Following the successful release on PC in 2014, DeadCore is now coming to Xbox One! After falling endlessly through powerful magnetic storms you wake up in a desolate world. Your memory erased, you start exploring this place surrounded by void as cryptic messages appear around you. Suddenly, you spot a gigantic Tower emerging from the mists. You soon understand that in order to find the answers you need, you must climb all the way to the top. Equipped with a 'SwitchGun', a special weapon allowing you to activate or deactivate the Tower elements, you set off on a perilous journey full of traps, complex mechanisms, gaps to cross and lethal foes, a journey that will eventually allow you to solve the mystery surrounding this strange and abstract world... DeadCore is strongly focused on speedrunning: every level has at least 2 main paths and several secret passages you have to find to optimise your time. It also features a special Speedrun mode with dedicated maps you can unlock by finding ‘Sparks’ hidden in the main levels. As you progress through the stages, you find power-ups that grant you new abilities and allow you to reach new locations. There are also many types of collectibles to find that unlock new content such as narrative logs, new maps, new music tracks and much more! Can you uncover the secrets that lie beneath this fog-ridden world? Key Features Explore a mysterious world made of immense and staggering levels with a labyrinth of secret passages to discover. Unlock new powers and upgrades in order to gain access to new areas of the Tower. Reveal the secrets of the Tower by collecting fragments of memory from its former inhabitants as well as new levels and music for Speedrun mode. Challenge your friends to see who can top our online leaderboards in Speedrun mode where every hundredth of a second counts!