Crusader Kings III: Starter Edition
Assume the throne with confidence as you take your first steps into Crusader Kings III, the award-winning role-playing strategy game that drops you into a rich medieval world of power, drama, and intrigue. Expand the power of your dynasty through warfare, diplomacy or underhanded scheming, assuring the safety and security of your realm through the generations across many centuries. The Starter Edition gives you access to the base game, one Major Expansion, one Event Pack, and some cosmetic additions to make your first forays into Crusader Kings III a deep and filling experience. The Crusader Kings III: Starter Edition includes: - Crusader Kings III: Whether you start as a lowly count or a mighty emperor, no throne is safe as you compete for power against thousands of other nobles for prestige and dominance. Write your own histories, with a wide range of personality types, ambitions, and cultural preferences. Play as a haughty duke, a pious prince, or a cunning queen, and then play as their heir as the wheel of time grinds on. - Tours and Tournaments: Host thrilling tournaments, grand feasts and splendid weddings to bolster your prestige or win new honors for your dynasty. Travel to distant lands on pilgrimage or inspect your vassals on a grand tour of your realm - whether to extort taxes or bolster loyalty. - Friends and Foes: Deepen your relationships with those around you, forming lasting friendships with childhood companions, bitter rivalries with distant foes or eternal love with a beauty of your choosing. - Garments of the Holy Roman Empire: Immerse yourself in the Holy Roman Empire with a collection of outfits for both commoners, warriors and rulers of Central Europe. - Elegance of the Empire: Based on the garments and regalia of Emperor Henry II and the Empress Cunigunde, this pack includes not only new robes and dresses, but historically appropriate crowns and other items. - Fashion of the Abbasid Court: Give your court a dashing new look with a set of outfits and cosmetic clothing options for the Middle East and North Africa.