Aquamarine: Explorer's Edition
Aquamarine is a turn-based playable comic book about surviving in an alien ocean. Inspired by the psychedelic sci-fi of the '70s & '80s, Aquamarine combines the mystery of old-school adventure games and challenging roguelikes with elements of survival, exploration, and puzzle solving. Journey across a water world reclaimed by nature. Overcome survival and navigational challenges as you discover the planet's lost history. Master your pod's controls, study the ocean wildlife, and solve environmental puzzles to help you find your way home. Cultivate a variety of alien plants with unique attributes. Forage the depths for food and salvage tools to help you survive. Collect and craft powerful upgrades for your humble escape pod, and customize your loadout to fit the needs of every plunge into the water. You play as a lone space traveler known only as The Seeker. While orbiting an uncharted aquaplanet, your starcraft is disrupted by a strange signal and you're forced to eject. You crash land on a tiny island surrounded by an endless alien ocean, with nothing to help you but an amphibious survival pod. Throughout your underwater journey to reach your crashed ship, you'll uncover the planet's lost history and discover the true nature of why The Seeker ended up here.