Masters Carom Billiards
Carom Billiards - The Ultimate Carambole Experience Experience the most authentic carom billiards simulation available on console. Step up to the table and master the elegant art of carambole, where precision and finesse meet strategic play. In carom billiards, two players compete using cue balls—one white, one yellow. Your objective: strike your cue ball so it contacts both other balls in a single shot. Pure, skillful billiards at its finest. Features: -Hyper-Realistic Physics Engine Every shot behaves exactly as it would on a real carom table. Execute advanced techniques including jump shots, topspin, backspin, screw shots, and massé. Watch as balls respond to spin, speed, and angle with stunning accuracy. -Precision Controls & Targeting Intuitive controls put professional-level shot-making at your fingertips. Apply English, adjust power, and fine-tune your aim with responsive controls designed for both newcomers and seasoned players. -Challenging AI Opponent Face off against a formidable computer opponent that plays smart, tactical carom billiards. Beatable with skill and practice, but never a pushover—prepare for a genuine challenge. -Local Multiplayer Challenge friends to head-to-head matches on the same device. Perfect for settling disputes about who's the true carom champion. Discover why carom billiards is considered the purest form of cue sports—no pockets, just skill.