Gord
Gord is a dark-fantasy, adventure-strategy game set in a hostile, forsaken land inspired by Slavic mythology. Besieged by vile creatures, you must build to survive. But to prevail, you must conquer the darkness beyond the gates. On the orders of the King, you are charged with striking out to make your mark on an untamed world—building and growing settlements in the face of resistance from raiders, monsters and more. Take command of the Tribe of the Dawn and embrace the ethical complexity of leadership as you shepherd the community — their safety and sanity are your responsibility. Protect them from hunger, disease and trauma. Nurture their faith and train them for battle. In return, they will pledge their loyalty and lay down their lives. In a land that lusts for blood, every family will learn sacrifice. While the gord offers respite, the darkness does not rest. You must prepare your party, find the courage to explore these forsaken lands, lead the conquest, and carve a path that will shape the kingdom. Wretched creatures and malevolent deities await you, but powerful incantations and skilled combatants give you a fighting chance to bring light to the darkness.