Dunjungle
Overview Dunjungle is an action-packed roguelite about a monkey hero, adventuring into a jungle under the menace of a corruptive power that is transforming its peaceful creatures and destroying everything on its way. You'll explore continuously changing dungeons, temples, crypts, and other mysterious places, where you'll find all sort of weird enemies and an arsenal of weapons, spells, and relics, granting you a different experience every time you play. Features Lots of weapons, spells and relics with unique effects. Equipment can also be merged with several elements, to create new and powerful versions. Burn monsters with fire, use ice to slow them down, shock them with thunder, or just get them off you using wind to blow them away! Classes to customize your runs You will unlock several classes with a variety of strengths and weaknesses. You can choose the class before starting the run and play in your preferred style! Dungeons are procedurally generated, made from big collection of hand-crafted rooms. These rooms are filled with all sort of weird creatures, valuable treasures, dangerous traps, and of course, challenging bosses! Fast Game Loop There are no checkpoints in Dunjungle. You die, you start over. Die again, try again! But don't worry too much. Several things will remain for your next run. Maybe you unlocked a new weapon? Maybe a new spell? Maybe you saved a trapped character, who will now lend you a hand. Along your way, you may find characters who are lost, trapped, or maybe just chilling in there. Help them out, and you might become friends! More importantly, each time you die, you'll know more about Dunjungle's world, so don't despair, and use what you've learned to get further on your next adventure.