Pacific Drive: Whispers in the Woods
Return to the Zone and witness the rise of a group of Anomaly-obsessed fanatics in this terrifying new expansion to Pacific Drive. Whispers in the Woods is a brand new story for you and your trusty station wagon. Available at any point after the first few hours of the game, this expansion takes you deep within a new and mysterious part of the Olympic Exclusion Zone’s forests. Marked with strange symbols and effigies, these woods are filled with new dangers and mysteries to uncover. Find and experience the power of Artifacts, each adding bizarre and inexplicable new effects. EXPERIENCE THEIR STORY - Dig into a 8–12 hour story for you and your station wagon, playable from within a new or existing save. - Embark on a fully voiced journey filled with a new cast of characters and additional side narrative to discover. LEARN THEIR WAYS, UNCOVER THEIR SECRETS - They have come to the Zone and left their mark. Travel into the whispering woods of the OEZ - a disturbing vision of the once familiar forests. - Explore new maps and junction types filled with strange altars and unique resources. - Adorn your car with their designs of new parts and cosmetics. - Encounter new anomalies and anomaly behaviors hidden beneath the dark canopy. FIND THEIR ARTIFACTS, EMBRACE THE UNKNOWN - Unlock the power—and peril—of Artifacts, a new gameplay system featuring objects that create mysterious changes and effects to you and the world around you. - Carrying Artifacts increases the challenge you and your car will face, but they're instrumental to your survival. How much risk are you willing to take? AND MORE - New Garage Stations to aid on your journey. - New Route Modifiers that change how you play. - New Garage Cosmetics to find and collect. - New Original Score from composer Wilbert Roget II.