Police Simulator: Patrol Officers: Contraband Expansion
The Contraband Expansion adds a new dimension to Police Simulator: Patrol Officers. Staff shortages at the border mean that your precinct must step in to secure two fully operational stations connected to the highway. Inspect documents and control the traffic with CCTV and spike strips. When suspicion arises, conduct secondary checks by searching vehicle trunks, interiors, and engines for contraband. Use sophisticated equipment like the biometric kiosk, inspection mirror, and substance analyzer, and use a less-lethal shotgun to detain suspects safely. Take the wheel of the rugged Titan Police SUV – built for pursuit and control. Expect dynamic situations such as NPCs attempting escapes that result in foot or vehicle chases that escalate with the Highway Patrol DLC. Border towers, binoculars, and fence systems allow you to monitor for trespassers and to manage security. Seamlessly integrated with city patrols, these features enrich your career with more variety, authenticity, and greater challenges. This DLC includes: New Gameplay 2 border stations linked to the highway. Document, vehicle, and person checks at entry points. Stationary inspections with dynamic situations. More arrest scenarios and suspect resistance. Inspection systems First inspection: booth with spike strips & CCTV. Secondary inspection: search trunks, interiors, engines. Biometric kiosk with citizen data. Tools & Equipment Inspection mirror for finding hidden contraband. Substance analyzer for drugs/chemicals. Less-lethal rifle to stop fleeing NPCs. Vehicles Titan Police SUV for patrols & pursuits. Dynamic Situations NPCs may flee, initiating chases that are expanded with the Highway DLC. Border tower to spot trespassers. Fence control & binoculars for perimeter security. Integration Features usable in city patrols. DLCs interact to create unique scenarios. Full multiplayer & DLC sharing support.