Infinos 2
Enter the interdimensional war and defend the future of the Infinos Federation. Decades after a devastating conflict with the Argus army, the galaxy had enjoyed a fragile peace. The formation of the Infinos Federation allowed for reconstruction of war-torn regions and the strengthening of defenses. But that stability shatters when an observation vessel in orbit around Graria detects a mysterious interdimensional rift—then vanishes without a trace. A reconnaissance team is dispatched and uncovers a massive distortion gate erected by Argus forces, poised to launch a new offensive. Unprepared, Infinos units suffer defeat after defeat until the enemy overruns the home planet. In a bold gambit, Federation commanders decide to strike back at Argus at its source. The AT-Fauria interceptor takes off as the last line of defense and the galaxy’s greatest hope. Infinos 2 is a 2D horizontal shoot ’em up crafted as a loving tribute to the golden age of Japanese arcade classics. Pixel-perfect art, relentless action and tight, accessible mechanics combine to deliver an experience that’s instantly engaging yet rewards mastery. Each level unfolds a unique setting, fresh enemies and bosses with intricate attack patterns. Eight intense levels await: above Infinos, you battle to reclaim an invaded orbital base; then around a strategic satellite; on the ravaged surface of Graria; inside a hidden Argus command outpost; through a warped dimension of giant insectoid foes and gravity anomalies; and finally three classified zones where reality itself seems to unravel for only the bravest pilots. Accessible to newcomers yet deep enough for scoring veterans, Infinos 2 balances pick-up-and-play simplicity with a steep skill ceiling. Its pixel art evokes the arcade era with modern polish, while a driving synth soundtrack heightens the drama of every firefight. Optimized for Nintendo Switch, PlayStation and Xbox, the game runs smoothly with minimal load times. More than a shooter, Infinos 2 immerses you in a cohesive galactic saga where every mission pushes the story forward. It’s a love letter to the genre, reborn for anyone still dreaming of saving the universe one well-timed shot at a time.