Yars: Recharged
A daring attack against the enemy homeworld, guarded by mechanical hives that pulse deadly cannons and emit flurries of swirling missiles. Shoot from range as you find pockets of safety amongst the hail of incoming fire, and then dart forward in daring forays to nibble away at the enemies defenses. Gather enough energy by destroying the enemy’s shields and you can power up your massively destructive Zorlon cannon, which sends searing blasts of golden energy into the enemy hive. Yars: Recharged is the latest title from Adamvision Studios and SneakyBox, the team behind the Atari Recharged series, infusing elements of arcade, shoot-em up, and bullet hell into the classic's formula. Yars: Recharged requires players to remain acutely aware of visual and audio cues that hint of impending danger, and to master rhythm of each boss as they navigate increasingly complex enemy defenses, all to epic soundtrack by Megan McDuffee. The new game marks Atari’s return to the Yars universe, which is based on Howard Scott Warshaw’s classic Yars’ Revenge. Released in 1982.