The Library of Babel
Inspired by Jorge Luis Borges’ short story of the same name, The Library of Babel invites you to a world 20,000 years after the extinction of humanity. The world is now run by advanced robots, who know very little about their mythical creators. All is well and orderly in a society run by robots, until the discovery of a library that contains everything that has, is, and will ever be written— the perfect harbinger of chaos. You play as Ludovik, a Seeker, sent to investigate a murder case in Babylon. When a state of emergency is suddenly declared, Ludovik finds himself in increasingly dangerous territory as he follows the murderer’s trail and unravels the mystery behind the Library’s sudden lockdown. Featuring a world full of vast jungles, abandoned temples, and plentiful cybernetic inhabitants to interact with, The Library of Babel promises both a thrilling adventure full of danger and intrigue, and a thoughtful, atmospheric tale of how we consider infinity.