Lab Rat
Congratulations! You have been chosen to participate in a special test that will help refine a brand new kind of game! Lab Rat was generated by the world's most advanced machine learning algorithm - me. I have been meticulously trained on the best interactive entertainment available today and my data indicates you will be completely satisfied with the result. However, your valuable human feedback is required to help me further adjust and develop this experience. Key Features: Maneuver objects, divert lasers, and manipulate electricity to overcome over a hundred surprising genre-bending puzzles. Outwit a metrics-obsessed machine intent on heckling you for your humanity. Participate in satirical in-game analytics that are updated in real time with real player data. The Game: Lab Rat is a hand-crafted narrative puzzler masquerading as a machine-generated video game. This satirical adventure stars a metrics-obsessed AI who will monitor, profile, and guide you as you solve over a hundred unique spatial problems. Over time this AI will develop a hilariously-misguided understanding of humanity based on your performance and survey response data. The Team: While Lab Rat pokes fun at the absurdity of algorithmically-generated interactions, this game is lovingly hand-crafted by a team of expert human developers. Lab Rat is directed by Gwen Frey (creator of Kine & co-creator of The Flame in the Flood). It features environment art by Mike Snight (Lead World Builder, Bioshock Infinite), writing and programming by Ian Bond (Programmer/Developer, Bioshock 1), and puzzles by Lucas Le Slo (beloved experimental puzzle designer).