FatalZone
FatalZone, an auto-shooter with roguelike and RPG elements, is now out in full! A dangerous zombie virus has brought humanity to the brink of extinction, but we’re not going down without a fight! Combat hordes of zombies and send mercenaries on deadly expeditions to collect resources for one of the last survivor strongholds. Do everything you can to save humanity! Survival takes a deadly toll… Exterminate hordes of zombies in a world devastated by a deadly virus and collect resources for one of the last survivor camps. FatalZone is an auto shooter with roguelike and RPG elements where you fortify your camp and send mercenaries on deadly missions... all of that to save humanity! Risk it all on deadly runs to create the most effective build and unlock a slew of new skills and new characters. Level up your merc on the battlefield and grant them new skill combos in the camp. The more runs, the more seasoned your veterans are, but everyone is mortal. Develop your survivor camp to unlock buffs. Upgrade merc skills in the Training Hall, recruit new mercs at the Mercenary Base, and upgrade your weapons and armor in the workshop. Upgraded buildings increase your chances of survival. During a run, your mercs are exposed to the virus that takes its toll on the body. A bigger viral load undermines a merc's physical state and increases their chances of developing a mutation that could be beneficial or detrimental. Experiment to create the most viable fighter! If you're about to be overwhelmed by the zombies’ onslaught, run for your life! Evac is always an option — wrap your mission up early and live to fight another day. Just make it to the copter! Features: - Upgrade your camp to unlock buffs, equipment, and mercs - Hire and train new mercs to replace KIAs - Use the evac copter to wrap up missions early - Create the most effective merc build - Gain mutations that give unique skills or debuffs - Use the inventory to place weapons and armor. Weapons grant starting fighting skills, while armor provides stats - Choose from 6 levels of difficulty - Fight on procedurally generated maps. Every run is a new challenge! - Unlock numerous achievements to prove your mettle The full version of the game includes: - 5 locations; - 9 playable classes; - 57 unique perks for your Mercs; - 9 weapon types; - 9 armor types; - 9 ultimate abilities; - 43 offensive and defensive skills; - 15 weapon and offensive skill evolutions; - 41 enemy variations (with 21 unique designs); - 6 difficulty levels for all locations; - 7 base buildings, each with their own functionality and 10 upgrade levels; - 51 Merc stats; - Numerous mutations that randomize said stats; - 5 boosters (not counting resources and experience); - 330 achievements.